محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب با هدف انتقال نمایشگاههای بزرگ به آن و تبدیل شدن به بزرگترین نمایشگاه مدرن خاورمیانه توسط شهرداری ساخته شده است، گفت: سه استراتژی «انتقال نمایشگاههای پرمخاطب از شهر تهران به نمایشگاه شهر آفتاب به منظور کاهش ترافیک و آلودگی های زیست محیطی»، «تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی و مرکز همایش های بین المللی با ایجاد جاذبه های گردشگری، تفریحی، ورزشی، تجاری و بازرگانی در کنار سایت نمایشگاه» و «تبدیل نمایشگاه به منطقه آزاد تجاری و اتصال آن به منطقه آزاد فرودگاهی امام خمینی (ره) به منظور تسهیل در ورود گردشگران خارجی و بازدیدکنندگان و برگزارکنندگان کشورهای مختلف منطقه» برای نمایشگاه شهر آفتاب تعریف شده است.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با اشاره به اینکه با اجرای این سه استراتژی دو مزیت برای شهرداری و مردم تهران ایجاد می شود، افزود: نخستین مزیت؛ ایجاد درآمد پایدار عملیاتی بیش از هزار میلیارد تومان است که البته این نکته مشروط به تکمیل سایت نمایشگاه شهر آفتاب و انتقال نمایشگاه های پرمخاطب طبق مصوبه دولت و نهادهای قانونی در تهران است. مزیت دوم ارزش افزوده در حوزه دارایی و سرمایه است که بر اساس آن این مجموعه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده پیدا خواهد کرد که می تواند یکی از منابع تامین مالی و حل مشکلات شهرداری تهران باشد. او عنوان کرد: فاز اول نمایشگاه شهر آفتاب تا سال ۱۳۹۵ ساخته شد و با برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی و نمایشگاهی کشور یعنی نمایشگاه کتاب مورد بهره برداری قرار گرفت و اجرای فاز دو و سه در دستور کار قرار گرفته است. فاز دوم ادامه بخش نمایشگاهی و فاز سوم بخش خدماتی نمایشگاه خواهد بود که بخشی از آن با تامین اعتبار از سوی شهرداری تهران و بخش زیادی از آن نیز با جذب سرمایه گذار تکمیل خواهد شد. حداقل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل نمایشگاه شهر آفتاب ۶ هزار میلیارد تومان است.