استقبال مشتریان از لندکروزر جدید و سفارش نسخههای گرانقیمت و کبود قطعات، زمان تحویل این خودرو به مشتریان را چهارساله کرده است. مشتریان عاشق لندکروزر جدید هستند و این مدل به قدری محبوب است که به گزارش Cars Guide، احتمالاً تحویل برخی از سفارشها و تریمهای آن چهار سال طول خواهد کشید و کمبود تراشه وضعیت را بحرانیتر کرده است.
تویوتا از زمان آغاز پیشفروش لندکروزر جدید در ۲ آگوست سال جاری میلادی، بیش از ۲۰ هزار سفارش دریافت کرده است. حدود ۹۰ درصد خریداران ژاپنی، تریمهای GR Sport و ZX را انتخاب میکنند و مدتزمان مورد نیاز برای ساخت این نسخهها بسیار زیاد است.
وضعیت در حال بحرانیتر شدن است و تویوتا به دلیل کمبود قطعات، در نیمهی دوم آگوست و اکثر روزهای ماه سپتامبر لندکروزر نمیسازد و این اتفاق نهتنها در بازار ژاپن، بلکه بر سایر بازارهای جهانی هم تأثیر میگذارد. بهعنوان مثال، نمایندگیهای تویوتا در استرالیا فقط نمونههایی برای نمایش دارند و واحدهای فروش از مشتریان میخواهند بعداً مراجعه کنند. این اولین گزارش از تعداد زیاد سفارشهای لندکروزر نیست و در ماه آگوست تویوتا گزارش داد که در حال حاضر تقاضا بسیار بالا است و تولید ۱۲ ماه آینده را شامل میشود. در آن زمان هرکسی که لندکروزر جدید را خریداری کرده بود؛ باید حداقل یک سال صبر میکرد تا خودروی او آمادهی تحویل شود.