«مرکز نوآوری رسانه» همشهری با هدف جذب ایدهها و توسعه کسبوکارهای نوین در حوزه رسانه و تحول دیجیتال راهاندازی شد. همشهری با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری، مرکز نوآوری رسانه را راهاندازی کرد.
این مرکز پس از دو سال تلاش درنهایت در روز، ۳۰ خرداد ۱۴۰۰، افتتاح شد. بهگزارش زومیت، نخستین مرکز نوآوری رسانه کشور میخواهد ایدههای حوزه رسانه و تحول دیجیتال را جذب کند و در مسیر توسعه کسبوکارهای نوین قدم بردارد.
بهگفته مدیرعامل همشهری، عمر رسانههای مکتوب از یک دهه پیش در ایران بهپایان رسیده است و آنها جز نوآوری و تحول دیجیتال مسیر دیگری برای حیات ندارند. ابوالحسن ریاضی با مشکلات مالی شدید رسانههای مکتوب در کشور اشاره کرد و گفت:
در سالهای اخیر، انتشار خبر دیگر بیاهمیت شده و همین موضوع به ریزش شدید مخاطب روزنامهای انجامید. اگر رسانهها بخواهند روی پای خود بایستند و به جریانها و نهادها وابستگی مالینداشته باشند، باید نوآوری و استفاده از استارتاپهای خلاق را بهکار گیرند تا باردیگر سهمشان در بازار را پیدا کنند.
مدیرعامل همشهری پنج منبع مالی برای فعالشدن استارتاپها را صندوق دانشگاه تهران و پارک فناوری، سرمایهگذاری بخش خصوصی، سرمایهگذاری مؤسسه همشهری و مذاکره با سایر روزنامهها و رسانهها دانست.