دیجیکالا با راهاندازی پیندو، امکان مقایسه قیمت کالای دستدوم با نو و فروش کالاهای مستردشده برای فروشندگان را فراهم کرد.
چند روز پیش، دیجیکالا از راهاندازی پلتفرم ثبت آگهی آنلاین خریدوفروش و ارائه خدمات خود بهنام پیندو خبر داد. ورود دیجیکالا به حوزه فروش کالای دست دوم، حکایت از ظرفیت درخورتوجه این حوزه میکند؛ هرچند دیجیکالا میگوید قصد دارد بهشکل دیگری از فضای فعالیت پلتفرمهای آگهی آنلاین استفاده کند.
مدیر روابطعمومی دیجیکالا ضمن ردکردن رقابت مستقیم این شرکت با پلتفرمهای تخصصی آگهی آنلاین در ایران، میگوید پیندو را مانند ویژگی تکمیلکننده در دیجیکالا میداند. امیرحسن موسوی در گفتوگو با زومیت توضیح میدهد:
زمانهای بسیاری پیش میآید که مشتریهای دیجیکالا کالایی را میخرند و تصمیم میگیرند به هر دلیلی، آن را بفروشند یا برخی نمیخواهند بهاندازه مبلغ کالای نو برای خرید هزینه کنند. برای مثال، کاربری قصد خرید گوشی آیفون دارد که در بازار بیش از ۳۰ میلیون تومان فروخته میشود؛ اما بودجهاش ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است. پس ما چنین ویژگی را برای مشتریان فراهم کردهایم.
البته موسوی تصریح میکند هر کسی بدون اینکه الزاما کاربر دیجیکالا باشد، میتواند کالا و خدمات خود را در پیندو عرضه کند. بااینحال در این زمینه، مزیت مهمی در مراجعه به دیجیکالا وجود دارد. موسوی توضیح میدهد باتوجهبه وجود ۴ میلیون کالا در تمام حوزهها در دیجیکالا، ارتباط زیادی با خدمات قابلعرضه وجود دارد. برای مثال تعمیرکار موبایل میتواند آگهی خدمات خودش را در صفحات محصولات موبایل قرار دهد یا کالای دستدوم خود را به کالای مشابه نو در دیجیکالا الصاق کند.