هفته گذشته در متروی تهران به واسطه حضور افرادی با گریم یکسان و غیرمعمول، هفته عجیبی بود.
چند روز قبل جریانی در فضای مجازی ایجاد شد که خبر حضور افرادی با سرهای سفیده رنگ شده در مترو را منتشر میکرد. این افراد در عین این که ظاهری ساده با لباسهای معمولی داشتند و فعالیتهای روزمره یک شهروند عادی را انجام میدادند، سرهایشان را به رنگ سفید در آورده بودند؛ طوری که انگار یک سطل رنگ بر سر و رویشان ریخته بود! این جریان در فضای مجازی خبرساز شد و عده زیادی از مردم درباره قصد و نیت این افراد اظهار نظر کردند. حتی برخی از خبرگزاریهای مجازی نیز به این موضوع پرداخته و سعی در تفسیر این کنش داشتند. برخی ادعا داشتند این یک حرکت اجتماعی است که سعی دارد مفهوم مشخصی را منتقل کند. بعضی دیگر معتقد بودند این یک حرکت نمادین است و باید منتظر صحبتهای این افراد باشیم. حال پس از گذشت چند روز از این اتفاق که به اندازه کافی در فضای مجازی پررنگ و خبرساز شده بود، پرده از راز افراد سفید رنگ برداشته شد!حقیقت این است که این نمایش، در واقع یک سناریوی تبلیغاتی از «خمیردندان سفیدکننده میسویک» بود که به بهترین شکل به اجرا درآمد. افراد سفید رنگ شده با گریم خود به نوعی نشاندهنده سفیدی و قدرت سفیدکنندگی این خمیر دندان بودند و فارغ از این مسائل، به نحوی در میان جمعیت حاضر شدند که توجه همه را به خود جلب کردند.
خمیر دندان میسویک برای معرفی خود به طیف گستردهای از مخاطبین، راه حل خلاقانهای را به کار گرفت. این مجموعه بدون آن که نامی از برند خود مطرح کند، از ترفندی برای «وایرال» شدن یک موضوع استفاده کرده و سپس، از آن جا که موضوع یک سناریوی از پیش تعیینشده بود، آن را با نام برند خود پیوند داد. حالا بسیاری از ما برای پیگیری خبر افراد سفید رنگ متروی تهران، به خمیر دندان سفیدکننده میسویک میرسیم. برند موفقی که به نظر میرسد تا مدتها با این تصویر عجیب و جالب توجه شناخته خواهد شد. سالار اسکندری مدیر مارکتینگ شرکت سیلانه سبز درباره این کمپین توضیح داد: ما در ابتدا با تحقیقات بازار به اهمیت سفید بودن دندان برای مردم پی بردیم که جزو مهمترین دغدغههایشان بود. پس از بررسی چندین ایده متفاوت به این ایده رسیدیم و همچنین چالشهای گوناگونی مانند اخذ مجوزهای محیطی و کنترل سوءتعبیرهای مختلف را پیشبینی و سعی کردیم آن ها را تا حد امکان برطرف کنیم. مزیت و تفاوت این کمپین قدرت نفوذ آن در بین مردم بود.