علی شیرازی گفت: بیشترین آثار خوشنویسی مذهبی است تا آن جا که هیچ بنای اسلامی بدون خط شناخته شده نیست و خوشنویسی؛ وارد دوران طلایی خود شده است.
نمایشگاه خوشنویسی "دستخط٣" که با استقبال خوب مردم هنردوست شیراز و استان فارس روبرو شده است در دومین روز برپایی میزبان نشست پرسش و پاسخ استاد علی شیرازی و استاد مجتبی ملکزاده شد که با حضور علاقمندان به هنر خوشنویسی در مجموعه سرزمین سبز برگزار شد.
استاد علی شیرازی در حاشیه برنامه های روز دوم این نمایشگاه گفت: خوشنویسی مختص به جهان اسلام نیست و کشورهای حوزه تمدنی چین، خط آن ها نیز جنبه هنری دارد، اما با خوشنویسی اسلامی تفاوت دارد.
وی افزود: بیشترین آثار خوشنویسی مذهبی است تا آن جا که هیچ بنای اسلامی بدون خط شناخته شده نیست.
عضو شورای ارزشیابی خوشنویسان در پایان اضافه کرد: خوشنویسی در دوره معاصر به دلیل وجود انجمن خوشنویسی که یک تشکل مردم نهاد هفتاد ساله که نزدیک به پنج نسل را تربیت کرده است و ثمره این هفتاد سال را می توان در پیشرفت بسیار زیاد خط نستعلیق و احیای خط شکسته دانست. همچنین در خط نسخ و ثلث نیز کسانی تربیت شدند که با استادان طراز اول قابل مقایسه است لذا از دیدگاه من خوشنویسی از لحاظ عیار هنری وارد دوران طلایی خود شده است.
در ادامه دومین روز نمایشگاه "دستخط٣" کارگاه کاربردی خط نستعلیق توسط استاد علی اشرف صندوقآبادی برگزار شد که علاقمندان خوشنویسی استان فارس را به خود جذب کرد. در این کارگاه، علی اشرف صندوقآّبادی از پله اول تا انتهای خوشنویسی را به صورت کاربردی تدریس کرد.
همچنین لازم به ذکر است که کارگاه کاربردی قطعهبندی و پاسپارتو نیز روز دوشنبه نهم اردیبهشتماه جاری ساعت ١٦ در مجموعه سرزمین سبز برگزار می شود.
الهه بهرامی