مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجمع نمایندگان منتخب انجمن خوشنویسان کشور در کیش گفت: انجمن خوشنویسان ایران در این سالها به تنهایی به اندازه تمامی دانشگاههای هنری در حوزه آموزش فعال بوده است.
به گزارش کلک خیال به نقل از هنر آنلاین، مجمع نمایندگان منتخب انجمن خوشنویسان کشور با حضور غلامحسین امیرخانی، اساتید صاحب نام خوشنویسی و 380 هنرمند خوشنویس برتر کشور در مرکز همایشهای بینالمللی جزیره کیش برگزار شد .
مظفری در ابتدا سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری ایشان را به انجمن خوشنویسان ایران تقدیم کرد و سپس سخنان خود را با اشاره به رویکرد آموزشی انجمن خوشنویسان ایران آغاز نمود. وی گفت: انجمن خوشنویسان ایران قریب به 70 سال از عمرش میگذرد و در این هفت دهه نزدیک دو و نیم میلیون نفر را آموزش داده است. از طرف دیگر در 30 سال اخیر یعنی از سال 65 تا 95 یک میلیون نفر در دانشگاهها رشتههای هنری را انتخاب کردند؛ اگر همین معادله را تعمیم دهیم و با همین ضریب و رشد، تحصیل کنندگان رشتههای هنری میداشتیم، انجمن خوشنویسان ایران به تنهایی به اندازه تمام مراکز فعال در حوزه آموزش، عمل کرده است.
او در پاره دیگر از سخنانش اظهار داشت: انجمن خوشنویسان، ساختارمندترین، منضبطترین و سازمان یافتهترین انجمن هنری است. انجمن خوشنویسان ایران با این قدمت در این سالها در برابر تمامی طوفانها، اتفاقات و رویدادها پا برجا ایستاده و مسیر خود را دنبال کرده است. این انجمن امروز بیش از 320 شعبه در داخل و خارج از کشور دارد که این نشاندهنده نظم و ساختار انجمن است. بینالهای انجمن همیشه به صورت منظم برگزار شده و این خود نشان دهنده نظام حاکم در انجمن است. ارتباط سیستماتیک انجمن با استانها و رابطهای که با شهرهای کوچک دارد، موید این سازمان یافتگی است.
مدیر کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره موضوع برندینگ در دنیا گفت: برای اینکه یک برند در دنیا مطرح شود و مشتریان برای سالها آن را دنبال کنند، سه ویژگی را باید داشته باشد. نخست قدمت است یعنی مشتریان دوست دارند از محصولی استفاده کنند و از خدمتی نام ببرند که سالهای سال سابقه داشته باشد و انجمن خوشنویسان با 70 سال سابقه این ویژگی را داراست. دومین نکته این است که باید خوشنام باشد. اگر برندی قدمتی داشته باشد اما در میان مشتریانش از خوشنامی برخوردار نباشد، نمیتواند مشتریان را دنبال کند و وفاداری مشتریان خیلی زود از بین میرود. سوم اینکه با مقتضیات روز و زمان، خود را هماهنگ کند. در دوره جدید، انجمن خوشنویسان باید با بحث پژوهشمحوری و شناخت بازار و مخاطبان جهانی توجه ویژه نشان دهد و آثاری که معرف هنر خوشنویسی ایران است بتواند در مجامع بینالمللی ارتباط بهتری را برقرار کند. ما در کشور این ارتباط درست میان هنر خوشنویسی و مخاطب را داریم اما برای معرفی آن به جامعه جهانی باید کار جدی صورت بگیرد.
مظفری در پایان سلامتی و صحت برای استاد غلامحسین امیرخانی رئیس شورای عالی انجمن خوشنویسان ایران و فخر هنرهای تجسمی ایران را آرزو کرد.