مدیرکل سرگرمیهای سازنده و بازیهای رایانهای با بیان اینکه مهمترین نکته در مواجهه با بازیهای رایانهای این است که به رسمیت شناخته و پذیرفته شوند میگوید: این محصول فراتر از سرگرمی است. جامعه گیم مرزها را از بین بُرده و تمام اعضای آن در دهکدهای جهانی همدیگر را میبینند و به هم متصل میشوند.
بازی در فضای «گیم» نیازمند دقت، سرعتعمل و مهارت بالاست اما این از سوی جامعه و خانوادهها دائما اتلاف وقت تلقی شده و گیمرها معمولاً افرادی بدون دغدغه و بیکار خوانده میشوند در حالی که امروزه میبینیم پروگیمرهایی در کشور فعالاند که از طریق استریم کردن یا جریاننگاری بازیها، کار تخصصی کرده و درآمد خوبی کسب میکنند. محسن حموله، مدیرکل سرگرمیهای سازنده و بازیهای رایانهای درباره این نگاه منفی از سوی عامه مردم، و راههای جدی گرفتهشدنِ «بازی» که اکنون «هنرِ هشتم» خوانده میشود، در گفتوگو با خبرنگاران اینطور گفت: شاید امروزه برای تماشای یک مسابقه فوتبال، صدها هزار نفر در استادیوم حاضر شوند و بهصورت زنده و مستقیم مسابقهای را تماشا کنند، اما در یک بازی آنلاین، این امکان وجود دارد تا میلیونها نفر همزمان از نقاط مختلف دنیا، به تماشای بازی بنشینند. لذت تماشای طی کردن مراحل یک بازیِ پرطرفدار برای گیمرها قابلوصف نیست و این تنها جزئی کوچک از دریای بازیهای رایانهای است. استریمرها یا کسانی که انجام مراحل بازی را برای علاقهمندان به نمایش میگذارند، امروزه برای خود کسبوکار پُررونقی دستوپا کردهاند و مخاطبان خاص خود را دارند. جامعه گیم مرزها را از بین بُرده و تمام اعضای آن در دهکدهای جهانی همدیگر را میبینند و به هم متصل میشوند. بنابراین فعالیت تخصصی در زمینه بازی و به اشتراک گذاشتن تجارب بازی یا استریم بهصورت آنلاین نیازمند صرف وقت زیاد در بازهای طولانیمدت است. طبیعتاً برای اینکه یک بازیکن حرفهای شود و در فضای مجازی به شهرت برسد، باید وقت زیادی را برای این کار بگذارد، پس چنین فردی میبایست دغدغه یا اشتغال دیگری نداشته باشد تا بتواند به این مرحله (بازیکن حرفهای) برسد. همچنین استریم کردن و فعالیتهای مرتبط با آن، دیربازده و پرهزینه هستند و بازیکن عملاً نباید دغدغه مالی داشته باشد. تمام این موارد باعث بهوجود آمدن چنین نگرشی بین مردم شده که اشتغال به بازی را فعالیتی بیهوده و صرفاً اتلاف وقت میدانند.